Efter fire år i Sverige: Danish Agro på vej mod milliardsalg på maskiner
Har i dag 12 egne afdelinger i datterselskabet Swedish Agro Machinery.

Det er en regulær vækstraket, som Danish Agro har sat i gang på maskinmarkedet i Sverige.

For fire år siden startede man mere eller mindre datterselskabet Swedish Agro Machinery op fra nulpunktet.

Mens omsætningen i årsregnskabet for 2018 blev opgivet til 471 mio. skr., så voksede det yderligere 30 pct. i 2019. I år forventes omsætningen at nærme sig en milliard skr. inkluderet omsætningen fra datterselskabet Östra Sönnarslövs Traktorservice AB, oplyser Swedish Agro Machinery i en pressemeddelelse.

Tallet opgives i forbindelse med, at firmaet slår et slag for, at man nu vil hyre yderligere salgskræfter i Skåne, Halland og Västra Götaland.

Sidste år åbnede selskabet både en ny afdeling i Alvesta og kunne åbne dørene for et nyt hovedkontor i Skurup i Skåne, der med 7.000 kvadratmeter bygningsmasse rummer både værksted, administration, showroom og et internationalt reservedelslager, der også understøtter Danish Agros maskinvirksomhed i landene omkring Sverige.  

Den hastige vækst har ikke været gratis. I 2017 realiserede Swedish Agro Machinery et underskud på 34 mio. skr., mens tabet i 2018 blev på 52 mio. skr. på bundlinjen, viser det seneste indsendte regnskab fra selskabet.

Til gengæld har Danish Agro lynhurtigt fået opbygget et større netværk af afdelinger i landet med 12 egne afdelinger og aftaler med en række lokale servicepartnere til at dække hele landet med service på produkterne.

Som i Danmark og syv andre lande omkring Østersøen er det Claas, der er hovedmærket, men Swedish Agro Machinery står også for importen og salget af stærke mærker som Horsch, Samson og Spearhead ligesom man er forhandler af Lemkens produkter.   

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.