Kendt norsk maskinforretning får nu Danish Agro-navn

Omsætter fremover for over halv mia. norske kroner under eget navn Norwegian Agro Machinery.

Både praktisk og formelt set har Danish Agro haft ejerskabet af en af Norges store maskinforretninger Lena Maskin i noget tid i et af landets vigtige landbrugsområder.

Fremover fusioneres maskinforretningen, der under Danish Agros ejerskab har fordoblet omsætningen til et niveau på 375 mio. norske kr., nu ind som en del af Norwegian Agro Machinery, lyder det fra Danish Agro op til, at hele den norske maskinbranche og store dele af norsk landbrug mødes til udstillingen AgroTeknik i Lillestrøm i de kommende dage.

”Det giver os færre step ud til kunderne og bedre interaktion mellem specialisterne hos de enkelte afdelinger og vores folk på kontorerne”, siger koncerndirektør for Danish Agros maskindivision, Jens Skifter til LandbrugsAvisen, der kan oplyse, at totalomsætningen på det norske marked har rundet 600 mio. norske kr., mens Danish Agros samlede maskinaktiviteter runder en omsætning på over fem mia. kr. i 2021.

På det norske marked har Danish Agro nu egne afdelinger på hele ni lokaliteter, hvor traktor- og mejetærskermærket naturligvis er Claas, mens mærker som Horsch, Bogballe, Lemken og Multiva er blandt de kendte redskabsmærker, der skal få norske landmænd til at handle med det danskejede maskinselskab.

At de over 100 Danish Agro-ansatte skal til at sælge og servicere norske landmænd under samme brand, betyder ikke nødvendigvis, at vi kommer til at se den samme ændring indenfor kort tid, hvor Danish Agro sælger via egne afdelinger som AP Jørgensen og Traktor & Høst.

”Det er en forskellig historie. I Norge er eks. Lena Maskin først startet med Claas for få år siden, mens folk i AP Jørgensens område har været vant til at, de har solgt Claas i mange, mange år. Derfor er navnet forbundet med Claas på en anden måde, og det er også meget forskelligt, hvad det er for nogle typer maskiner, vi sælger på de forskellige markeder”, siger han.   

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.