Forbrugerne skal vide, at Arla er ejet af landmænd

Spørgsmål til Kasper Ibsen Beck, kommunikationsdirektør i Arla Danmark.

»Tilbagegangen er statistisk set næsten ikke-eksisterende. Det er en tilbagegang, men det skal ses i forhold til, at virksomheder generelt er faldet lidt efter finanskrisen. Forbrugerne stiller større krav efter krisen, og det er kun godt.«

»Hvis vi kigger ud over de seneste to år, har vi forbedret vores omdømme til næsten det dobbelte siden 2005. Men vi vil gerne op i toppen af omdømmeligaen i de næste par år, og vi arbejder struktureret med at forbedre os.«

»Vi har blandt andet lanceret Arla Fonden, der skal give madglæden tilbage til de unge, men som også skal vise, at vi tager et ansvar for maddannelsen hos unge mennesker. Vi vil også arbejde på at nuancere historien om Arla. Vi må erkende og konstatere, at vi endnu mangler at fortælle den brede befolkning, at Arla er en virksomhed ejet af landmændene.«

»Det synes vi ikke. Men der ligger noget potentiale i at styrke sammenhængen. Arla er ved at få en god plads på de sociale medier som Facebook, hvor vi har en god dialog med forbrugerne. Der vil vi gerne have landmændene mere med, så vi får fortalt, hvilket ophav Arla har.«

»Det skyldes blandt andet, at Arla i Danmark var udsat for kritik for nogle år siden af forskellige årsager. Vi vil også gerne ligge, hvor Sverige ligger, og det tror jeg også, at vi kan, når vi begynder at arbejde mere struktureret. Vi tager vores plads i det danske samfund alvorligt. Vi er Danmarks største fødevarevirkomhed, og vi har derfor en naturlig plads i danskernes bevidsthed. Den vil vi arbejde mere aktivt med, end vi hidtil har gjort.«

DSB

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle

1. JUN 00:00

SF