Facebook-snak blev succes-forretning

Klovbeskærer Knud Iversen fandt et specielt lim-produkt til klov-sko via international facebook-gruppe.

»Hvad gør I for at bekæmpe Digital Dermatitis? I Danmark bruger vi nemlig forbindinger med salicyl-syre, men findes der alternativer?« skrev klovbeskærer Knud Iversen på den internationale facebookgruppe for klovbeskærere.

Tilbagemeldinger fik han flere af, og blandt de mere interessante var et nyt limprodukt, som benyttes til at fastgøre sko på raske ko-klove for at aflaste beskadigede klove.

Facebook-debatten er nu godt et år gammel, og siden maj måned 2014 har Knud Iversen forhandlet limproduktet MiniMoo, som er et to-komponent produkt.

»Jeg har solgt 1000 tuber,« fortæller Knud Iversen om det, som blev en god succes for hans niche-firma Klovshoppen.

Et firma som Knud Iversen driver ved siden af sit primære job som klovbeskærer i området omkring Vemb i Vestjylland.

Landmænd vil selv

Foruden at forhandle limprodukter, sko og klinger til vinkelslibere beregnet til beskæring af klove, sælger Knud Iversen også klovbeskæringsbokse.

Landmændenes interesse for at tage hånd om akutte klovproblemer er stigende, fortæller han.

»Jeg har en del landmænd, som selv tager sig af de akutte tilfælde, og de tøver ikke med at ringe, hvis de har brug for råd. Det er kanon, at så mange landmænd er blevet opmærksomme på, at klovsundheden skal være i orden, hvis køerne skal yde toppræstation,« siger Knud Iversen.

Han blev selv uddannet klovbeskærer i 1982, og valgte i 2011 at tage uddannelsen igen.

»Der er mange myter og meninger om god klovpleje. Jeg tog derfor uddannelsen igen for at få den nyeste, afprøvede viden,« fortæller Knud Iversen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.