Case IH når sidste års traktorsalg – på ni måneder
Case IH har været årets store højdespringer på traktormarkedet. Allerede efter trekvart år har man stort set klaret hele sidste års indregistreringer.

Der har været ekstra mange linjer i år om Case IH i forbindelse med traktor-indregistreringer i takt med, at mærket har fået ekstra mange traktorer gjort klar til markedet.

September er ingen undtagelsen, viser de nye tal, som netop er frigivet fra dbi it’s traktorstatistik.dk.

Med 25 styk ligger traktormærket suverænt i spidsen for september, og indtager også den forløbelige førsteplads over det mest indregistrerede traktormærke med 240 styk – tættest fulgt af John Deere med 220 styk.

Case IH’s fremgang sættes i relief af, at mærket kun er få modeller fra at tangere hele sidste års indregistreringer på bare ni måneder.

Top 5: Her er Danmarks mest populære traktorerMaskiner 25. juli · 17:48

Mens året altså har været stærkt for Case IH, så har der i CNH-koncernen været nedgang for New Holland, som ellers plejer at ligger med helt i front.

Sidste år havde New Holland indregistreret 220 styk efter årets første ni måneder, mens niveauet i år er 161 styk. New Holland har dog rykket på sig i den seneste tid - blandt andet i september, hvor man var det andetmest indregistrerede mærke.

For traktormarkedet generelt var september med samlet 104 nyregistreringer tæt på sidste år september, der med fire enheder var en anelse bedre.

Branchen kan glæde sig over, at 2019 foreløbig har set lunere ud end året før med en fremgang på knap 13 pct. og i alt 1.130 nyregistrerede landbrugstraktorer.

Faktaboks

Nyregistreringer i september 2019

Mærke              Antal, i parentes markedsandel i pct.

Case IH            25(24)

New Holland 17(16)

MF                     13(13)

John Deere    12(12)

Fendt                11(11)

Valtra               11(11)

Claas                10(10)

Deutz-Fahr     3(3)

Same               1(1)

Andre              1(1)

I alt:  104 mod 108 i samme måned året før.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.