Ligesom DLG peger Danish Agro på, at selskabet har en indgående viden om de produkter, de sælger, og den viden er de gode til at formidle videre til landmændene.
”Vores rådgivning tager udgangspunkt i denne viden og vi ser det som vores opgave, at få formidlet den videre. Det skaber de bedste forudsætninger for at udnytte produkternes potentiale samt for at øge værditilvæksten hos den enkelte landmand. Det er det landmændene forventer af os,” siger kommunikationsdirektør Søren Møgelvang Nielsen.
Men er det for landmændenes eller for Danish Agros skyld?
Søren Møgelvang Nielsen peger på, at selskabet er ejet af landmænd, og dermed sat i verden for at bidrage til, at landmanden kan optimere resultater og udbytte på sin bedrift. Hvis man ikke bruger produkterne optimalt, tjener man heller ikke lige så meget, som man kan.
”Rådgivningen skaber resultater hos landmanden, og gør Danish Agro til en mere værdifuld samarbejdspartner,” siger han.
Se hvordan 10 firmaer klarer rådgivning og uvildighed
Nord Zucker: Der mangler foreningsrådgivning på nogle områder
KWS: Vi rådgiver for at være troværdige
Arla: Køber rådgivning hos Seges og de lokale
DLF: Specialviden er nødvendig
KMC: Landboforening har begrænsede resurser med specialviden
Bayer CropScience: Vi lærer også af landmændene
Danish Agro: Rådgivning gør os til en værdifuld samarbejdspartner
Vitfoss: Avancerede produkter kræver specifik rådgivning
DLG: Vores konsulenter har ikke salgsansvar
Danish Crown: Vi optimerer landmandens situation
Faktaboks
LandbrugsAvisen sætter i dag, fredag d. 17. juni, fokus på rådgivningen, som virksomhederne er begyndt at yde landmændene.
Her på Landbrugsavisen.dk går vi ekstra i dybden med de enkelte virksomheders baggrund for at gå ind på rådgivningsmarkedet.
Kommentarer