Bayer CropScience satser mere på image

Folk ved for lidt om alt det der gøres for udvikling af sikkerhed og miljø i relation til sprøjtemidler, Mener Bayer.

Kemikalieindustrien er ikke så slem, som folk tror. Branchen arbejder under stærk regulering og går meget op i sikkerhed både for landmænd, forbrugere og miljø. Det påpeger Bernd Naaf, marketingdirektør i Bayer CropScience.

»Det vil vi gerne vise folk, og vi vil også gerne anerkendes for det, vi gør, fra politisk side,« siger han.

Virksomheden har klare indikationer af, at forbrugerne ved for lidt om kemikalieindustrien, og mener det farver deres syn på den negativt. Derfor kommunikerer Bayer CropScience nu mere og mere om, hvad de gør for sikkerhed og miljø og håber samtidig, det giver et bedre image.

Bayer arbejder for eksempel med sundhed for honningbier. Desuden udvikler de nye måder til at håndtere sprøjtemidlerne på en sikker måde. Bayer udvikler også bedre sprøjteteknikker, og teknikker der sikrer, at midlerne ender der, hvor de skal og ikke de forkerte steder.

Det er for eksempel en ny »drop-leg«-teknik, så sprøjtemidlerne i raps kommer godt ned i afgrøden i stedet for ovenpå. Det gør sprøjtningen mere effektiv og er til glæde for bier. Et andet eksempel er Bayer Sweepair, der sikrer, at støvet ved såning af majs ender i jorden og ikke spredes i luften.

»Det har altid været vigtigt, men vi arbejder hele tiden for at forbedre den måde, man bruger sprøjtemidlerne på. Derfor gør vi også mere ud af at fortælle, hvordan kemikalieindustrien ser ud i dag,« siger Bernd Naaf.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle