Ungt staldfirma jagter internationalt gennembrud

Agrifarm, der blot har få år på bagen, bruger EuroTier som springbræt til et internationalt gennembrud.

Agrifarm har efterhånden slået igennem på det danske marked med sit staldkoncept Intellifarm og opnået et foreløbig salg af en kvægstald og tre slagtesvinestalde.

Nu jagter det midtjyske firma international succes, og det er derfor Agrifarm er med på EuroTier for første gang.

»Vi er her for at vise vores staldkoncept frem, og da vi er på vej ud på det internationale marked, er det oplagt for os at deltage på EuroTier,« lyder det fra firmaets direktør Hans Jørgen Pedersen.

Agrifarm mærker en stigende interesse for firmaets staldkoncept, der bl.a. er kendetegnet ved naturlig ventilation og et stort lysindfald.

»Vi har lige været på messe i Sverige, hvor der var flere svenskere, som viste interesse for vores stalde, fordi der er krav om, at der er et godt lysindfald i svinestalde. Der gælder også regler om fast gulv i Sverige, så der passer vores koncept godt ind, og vi har fået et par henvendelser, som vi kan arbejde videre med,« siger han.

EuroTier bruger Hans Jørgen Pedersen ikke bare til at fremvise staldkonceptet, men han har også planer om at finde egnede partnere.

»Vi er jo klar til at bygge stalde uden for Danmarks grænser. Derfor vil jeg bruge EuroTier til at se, om jeg kan finde lokale samarbejdspartnere til det nordeuropæiske marked, som vi satser på, fordi der her er lovgivninger for emissionskrav og miljøet, som ligner de danske regler,« siger han.

For ham er EuroTier en succes, hvis Agrifarm får et par konkrete henvendelser at arbejde videre med.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.

Seneste videoer

Se alle