For to år siden var 19-årig på NutriFair med nyudviklet farehytte: Sådan er det gået siden

Frilandsgrise.dk med en særlig farehytte til frilandsgrise lever i bedste velgående, men salget af hytten har siden fremvisningen på NutriFair i 2017 været begrænset.

Flere medier fortalte om 19-årige Nickolaj Skytte Nielsen, da han på NutriFair-messen i 2017 stod frem og præsenterede en ny farehytte med et mobilt tag, som bl.a. kan gøre indgangen til hytten nemmere og dermed aflaste ryggen og gøre håndteringen af frilandsgrisene mere skånsom.

Hytten var spirtny, da den blev rullet ind i messehallen i Fredericia, fordi den først var blevet færdigudviklet lige op til messen, kunne den dengang 19-årig iværksætter fortælle.

Hans interesse for svineproduktion var vakt via sin fars frilandsproduktion med 500 søer, og derfor var det naturligt for ham at udvikle hytten og etablere firmaet Frilandsgrise.dk

Her to år efter eksisterer firmaet fortsat, selv om han erkender, at væksten for firmaet er begrænset.

»Firmaet har udviklet sig stille og roligt. Vi har vækstet, men ikke vildt meget. Vi har solgt 170 hytter, heraf 20-30 hytter med det mobile tag siden messen«, fortæller han.

Nickolaj Skytte Nielsen arbejder fortsat med ideer til at videreudvikle hytten, og han går også med tanker om, hvordan virksomheden skal udvikle sig de kommende fem år.

Men en igangværende handelsuddannelse på Copenhagen Business School gør det svært for ham at fokusere 100 procent på virksomheden.

»For to år siden havde jeg et sabbatår, men nu er jeg optaget af skole i København, så virksomheden har ikke min fulde opmærksomhed. Men jeg har ikke givet op, og det er også derfor, jeg fortsat har produktion«, siger han og glæder sig over firmaets seneste udvikling:

»For et par uger siden fik jeg en samarbejdspartner i Norge, som allerede har solgt hytter for mig«.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle