Arla sælger som aldrig før i Mellemøsten

Arlas mærkevareforretning sætter rekord i Mellemøsten med en omsætning på 4,1 mia. i år.

Arlas salg af Lurpak og andre mærkevarer i Mellemeøsten stiger i år med 24 pct., og når dermed op på en rekordomsætning på 4,1 mia. kr.  De seneste tre år har den årlige vækstrate været 18-24 procent. Det skriver Jyllands-Posten.

Det samlede salg er nu tre gange større en for 10 år siden op til Muhammed-krisen.

En afgørende fiorklaring på det flotte salg er at Arla fra 2003-2006 købte en række distributionsselskaber i Mellemøsten. Selskaberne lå brak i forbindelse med Muhammed-krisen frem til 2009, men er nu for alvor begyndt at give bonus.

Distributionen er særlig vigtig, fordi detailsektoren i Mellemøsten består af titusindvis af selvstændige  butikker.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle