Det seneste år er omsætningen i denne region vokset til 7,2 milliarder kroner, vurderer Arla.
Arla Foods har i 2022 solgt flere varer end nogensinde før i Mellemøsten, skriver Jyllandsposten.
Det seneste år er omsætningen i denne region øget med hele 31 procent til 7,2 milliarder kroner, viser opgørelser, som Jyllands-Posten har modtaget fra Arla.
Dermed er Mellemøsten et af de markeder, der har præsteret allerbedst i et år, hvor mejerikoncernen generelt har klaret sig ekstraordinært godt. Priserne er sat i vejret, hvilket afspejler sig i, at omsætningen er øget 1,7 milliarder kroner.
Samtidig er salget af mærkevarer målt i mængder imidlertid øget 4,3 procent.
- Markederne i Mellemøsten har et større uudnyttet vækstpotentiale end de mere mættede nærmarkeder i Europa. Samtidig har der ikke været det samme pres på forbrugernes købekraft i Mellemøsten, fordi oliepriserne har været stigende, og energiinflation ikke udgør en udfordring som i Europa, siger Arlas koncernfinansdirektør Torben Dahl Nyholm til Jyllandsposten.
Han oplyser, at Arla det seneste år især har haft høj vækst i salget af mejeriprodukter under varemærket Puck, der blandt andet er smøreost, i Mellemøsten.
/brahe