Agromek bliver både bred og specialiseret

Agromeks 45.000 kvadratmeter store udstillingsareal er fyldt helt op og vil udgøre en meget bred udstilling. Alligevel lover direktør Allan Pedersen, at hvert område er stærkt specialiseret.

Det var en tilfreds direktør for Agromek, der for nogle uger siden kunne melde alt optaget på udstillingen.

»Vi har 45.000 kvadratmeter udstillingsareal og har solgt cirka 46.000, så vi har nået den fysiske grænse for udstillingens størrelse,« forklarer Allan Pedersen, der netop ser udstillingens størrelse som en af dens fordele.

»Ja, jeg tror på et samlet Agromek, hvor man kan se det hele. Det er vores styrke, og det er, hvad vi er kendt for,« fortsætter han og understreger, at det også er det koncept, som fremtidens udstillinger bliver styret af.

At små og højt specialiserede udstillinger tidligere men også nu hiver nogle af Agromeks udstillere til sig, ser han ikke som et tegn på, at Agromek er for stor en mundfuld.

»Nej, jeg syntes ikke, det ene udelukker det andet. Fagligheden er netop styrket med vores nye tiltag,« siger Allan Pedersen og tænker blandt andet på testbanerne, skarpere kategorier og indlæg fra blandt andet danske landmænd i udlandet. Og udviklingen vil fortsætte:

"Det er vores tanker, at netop fagligheden skal styrkes yderligere i det fremadrettede koncept," udtaler han.

Kan rumme endnu flere

»Agromek er tilbage i en ny form, men vi har stadig ikke alle traktorimportørerne med. Hvad vil I gøre for at få alle om bord?«

»Det er klart, at vi rigtig gerne ser, at alle de store udstillere er med, og vi har da også indledt en dialog med dem,« svarer Allan Pedersen, der glæder sig over at kunne byde John Deere velkommen som ny udstiller.

"De manglende traktorimportører har haft deres grunde til ikke at deltage på Agromek i en årrække, men nu er det tid til at se fremad og tænke nye muligheder."

Fortsætter som toårig

At Agromek kun bliver holdt hvert andet år, holdes der fast ved af flere grunde.

»Mange udstillere er blevet internationale og lever ikke i så høj grad længere af hjemmemarkedet. Derfor skal de have deltagelse på de store udenlandske messer med ind i budgettet, og kan derfor fravælge en dansk udstilling der ligger samme år.«

Samtidig er de besøgende blevet mere mobile og flytter sig gerne efter en stor udstilling.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle