DanBred: Vi tager alle konkurrenter seriøst

DanBreds direktør, Thomas Muurmann, hilser Topigs Norsvin velkommen som konkurrenter.

For et par år siden var der på Danvets årsmøde for sjov lagt op til en boksekamp mellem den tidligere markedsdirektør for det daværende DanAvl og en ledende medarbejder i Topigs Norsvin.

Parterne skulle sælge deres genetik over for det store publikum, og seancen blev rundet af med et håndslag på, at selskaberne i fremtiden ville forsøge at lade deres avlsdyr blive testet mod hinanden.

Det kan være, den test bliver til noget nu, hvor Topigs Norsvin varsler sit indtog i Danmark,

et indtog, som DanBreds topchef, Thomas Muurmann, tager alvorligt.

»I DanBred tager vi altid en skærpet konkurrencesituation og vores konkurrenter alvorligt og seriøst, men vi er ikke bange for vores egen skygge. Vi er godt rustet til konkurrencen, som vi hilser velkommen, og vi kæmper selvsagt for at beholde vores markedsandel trods en skærpet konkurrencesituation«, lyder udmeldingen fra Thomas Muurmann.

At Topigs Norsvin peger på totaløkonomi som en vigtig argumentation for at vælge genetik fra det norske-hollandske avlsselskab er Thomas Muurmann ikke nervøs for.

»I DanBred er vi fokuseret på svineproducentens totaløkonomi som value proposition (værditilbud til kunden, red.) og præsterer årligt en avlsfremgang svarende til cirka 14 kr. pr. slagtesvin. Vi mener ikke at have set saglig og valid dokumentation for, at andre avlsselskaber skulle præstere avlsfremgang på samme høje og kontinuerlige niveau, men vi hviler ikke på laurbærrene, og har altid et skarpt øje på konkurrenternes formåen«.

Faktaboks

DanBred

  • Sidder på den største del af svinegenetikken i Danmark.
  • Har i det seneste år leveret en avlsfremgang, der svarer til cirka 14 kr. fra fødsel til slagt.
  • Udfordres af Topigs Norsvin, PIC og Danish Genetics.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle