Erfaren bladmand på toppost i LandbrugsMedierne

Det er en særdeles erfaren medieperson, der 1. december kan sætte sig i stolen som ny kommerciel direktør i LandbrugsMedierne. 52-årige Søren Queitsch har nemlig tilbragt hele sin karriere i mediebranchen, bl.a. som direktør for et par af branchens allerstørste spillere.

Søren viste allerede i gymnasiet en stor lyst til at drive forretning, bl.a. som udlejer af musikanlæg. Det var derfor naturligt at blive uddannet fra Handelshøjskolen CBS, og allerede som 26-årig blev han markedschef for detailhandel på Politiken. Siden gik det slag i slag. Han har været kontaktdirektør i mediebureauet Madiacom og direktør for det sjællandske bladsamarbejde Gefion, indtil han i 1999 trådte ind i fagpressen som meddirektør i Mediehuset Ingeniøren.

Siden var han i ni år adm. direktør for IDG, der bl.a. udgiver Computerworld. Her gennemførte han vel nok mediebranchens mest ambitiøse overgang fra print til web med stor økonomisk succes. Da de amerikanske ejere ville sælge det danske datterselskab, forestod han salget og valgte derefter at skifte arbejde.

De sidste fem år har Søren været partner og med-direktør i et af Danmarks største web-bureauer Peytz & Co. Hans meget omfattende netværk i mediebranchen har også givet nogle centrale bestyrelsesposter, bl.a. i brancheorganisationen Danske Me- dier. I en periode sad han i bestyrelsen for Landbrugs- Medierne, så han kender ikke kun branchen, men også bladhuset selv.

Sørens opgave bliver at tage det overordnede ansvar for en yderligere udvikling af LandbrugsMedierne, både den nuværende forretning og på en række andre områder, hvor bladhusets unikke kompetencer kan udnyttes kommercielt. Han kommer til at indgå i husets ledergruppe sammen med chefredaktør og adm. direktør Henrik Lisberg og salgschef Peter Sunesen.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle