L&F-kampagne fik pris af brancheforening

Landbrug & Fødevarers reklamekampagne, Fremtiden er ikke så sort, som den har været, blev i sidste uge belønnet med prisen Advertising Effectiveness Award, AEA. Æren deler organisationen med reklamefirmaet Mensch.

Prisen uddeles af brancheforeningen for rådgivende, kreative erhverv, Kreativitet og Kommunikation, KEA. Prisen har eksisteret siden 2000 og uddeles en gang om året og fungerer under konceptet »Reklame til Eksamen«.

Ifølge juryen er »Fremtiden er ikke så sort...« innovativ og modig.

»Det har krævet sine mænd – og kvinder - at lancere kampagnen og holde fast i de tre år, den har kørt. Målgruppebilledet er komplekst, og det er en case, der har »noget på hjerte« på hele landbrugets vegne. Den centrale opgave har været at vende en overvejende negativ opfattelse af landbruget generelt til en mere positiv opfattelse. Dette håndteres ved at »vende budkaberne på hovedet« og undgå sukkersøde historier. En fin imagekampagne baseret på et omfattende og solidt analysearbejde,« skriver juryen om landbrugskampagnen.

AEA-prisen gives til en kampagne, der både er kreativ, innovativ og original, men som også har udmøntet i et konkret, økonomisk afkast.

Brandingmanager Lisbeth Olsgaard er glad og stolt over prisen.

»Vi er selv meget tilfredse med kampagnen, men det er naturligvis et ekstra skulderklap, at fagfolk inden for reklamebranchen anerkender dens resultater og belønner den med en pris,« siger hun.

Siden kampagnens start i 2011 har danskerne generelt fået en betydelig, mere positiv holdning til landbruget, hvad angår miljø, innovation, fødevaresikkerhed og økologi.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle