Frilands øko-omsætning er gået frem under corona

På trods af COVID-19-pandemien, og de begrænsninger den medfører, er Friland kommet godt igennem det første halvår af regnskabsåret.

De to Frilands-koncepter oplever en lille tilbagegang i omsætningen sammenlignet med det første halvår i 2019/2020, men de to økologiske Frilands-koncepter har grundet en stærk efterspørgsel øget omsætningen.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Både Frilandsgris og Friland Kødkvæg har været ramt af nedlukningen i foodservice-sektoren, da en del af afsætningen er til netop restauranter.

"Omvendt har nedlukningen af samfundene verden over ikke haft den store negative betydning for efterspørgslen på de to økologi-koncepter. Økologien står et godt sted, både på grisekød og oksekød. Så selvom der har været en markant disruption af markederne med COVID-19, og afrikansk svinepest for den sags skyld, er vi i al beskedenhed lykkes med at navigere Frilands økologiske koncepter godt igennem det første halvår", siger Claus Hein, direktør for Friland.

Faktisk er omsætningen for de to økologiske koncepter steget med 63,4 mio. kroner i det første halvår sammenlignet med første halvår af 2019/2020.

"Det siger noget om, at Friland er lykkedes med at navigere sig fornuftigt igennem, selvom COVID-19-pandemien har skabt nogle forskydninger i markedet. Det skyldes ikke mindst, at mange mennesker i Friland har gjort en kæmpe indsats. Det fortjener ros", siger Peter Fallesen Ravn, bestyrelsesformand for Friland.

 

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle