Formænd vilde med ny kampagnefilm

Ny film dækker hul i kommunikationen.

Hvad ved kontorfolk om at høste før regn og om at stå op før kystbanen bliver forsinket? Er det mudder på støvlerne og jord i hovedet byfolk ser? Mener de man kan undvære 150 mia.kr. i eksportindtægter?

Sådan lyder det bl.a. i den nye film fra Landbrug & Fødevarers omdømmekampagne. Filmen giver medlemmerne et stort skulderklap, så »selv kyniske reklamefolk kan blive en smule rørt over det« ifølge ophavsmand Frederik Preisler.

Formænd og næstformænd tog vel imod den nye film, da den onsdag blev præsenteret på L&F’s landsformandsmøde.

»Den virker meget professionel og det er den rigtige vej at gå,« siger Berit Nissen, Sønderjysk Landboforening.

Ifølge Niels Rasmussen, Centrovice, fylder den et stort hul i kommunikationen, fordi den henvender sig til baglandet.

»Vi får en fælleskabsfølelse og identitet. Den viser stoltheden ved at være landmand og viser, der er følelser på spil,« siger han.

Karsten Willumsen, Herning Ikast Landboforening kan også identificere sig med filmen.

»Den er god, og man får en klump i halsen. Den viser præcis, hvorfor jeg gider arbejde 16 timer i døgnet.«

Kristian Lundgaard Karlshøj, Sektion for større Jordbrug, kalder den modig.

»Det er en spændende vinkel, at vi tør sætte vores udfordringer og værdier i spil. At vi ikke bare tager for givet, at de har brug for os, men tør spørge om de rent faktisk har,« siger han.

Udfordringen er nu, ifølge Karsten Willumsen, at medlemmerne nu skal være klar til træde et skridt tilbage og stille spørgsmålene i stedet for at komme med svarene.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle