Supermarkedskæde vil øge øko-salg med 100 mio. kr. om året

Med sin hidtil største satsning på økologi, vil Fakta være med til at gøre Danmark dobbelt så økologisk frem mod 2020.

Det drejer sig om en ny serie, 365, hvor de første 34 varer netop nu er i butikkerne. I løbet af det kommende år, vil serien blive udvidet til i alt 150 varer.

Målet er, at kæden skal øge det årlige salg med cirka 100 millioner kr.

”Økologi er et helt centralt element i vores nye koncept, som vi kalder F16. Med større udvalg og bedre priser, vil vi gøre det lettere at leve økologisk – eller som vi siger i Fakta: Usvært,” siger kædedirektør Niels Karstensen.

Navnet på den nye serie, 365, er netop valgt fordi, det skal være nemt at leve økologisk hver dag. Fakta har valgt Thise som fast leverandør af økologisk mælk og andre mejeriprodukter.

Fakta er en del af Coop, som har cirka 50 procent af det samlede økologisalg i Danmark. Koncernen har sat som mål at gøre Danmark dobbelt så økologisk i 2020 i forhold til 2014.

”365 vil løbende blive udvidet, og er kun et af flere indsatsområder. Inden årets udgang venter vi at kunne fortælle om det næste initiativ, der skal være med til at sikre mere økologi i Fakta,” siger Niels Karstensen.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle