Den svenske svineproducent Hans Blackert er stolt af sin produktion, og han ved at kødet fra hans grise er af god kvalitet. Derfor besluttede han og familien at tage skridtet og sælge deres kød direkte til forbrugerne.
Butikken åbnede første gang dørene i december for kunder, som havde forudbestilt deres juleskinker på gården, og modtagelsen og interessen for den nye butik gennem sociale medier har været stor.
På baggrund af den positive modtagelse, åbnede butikken så endeligt for offentligheden d. 8. Januar.
Opbakningen har været overvældende. Allerede en uge efter åbningen havde mere end 100 gæster været forbi 'fläskomaten', og uge for uge er salget gået så godt, at hylderne har været tomme.
Konceptet er simpelt: Butikken er åben i tidsrummet 06-22, og man kommer ind i butikken med sit bank-ID, hvorefter man kan betale med kort eller Swish.
Markedsføringen foregår primært over sociale medier. Her er Jeanette Blackert meget aktiv og deler video og billeder fra hverdagen på gården blandt grisene.
Udbuddet i butikken består at kød og delikatesser produceret af kød fra gården. Foruden kød tilbyder de også et mindre udvalg af lokale specialiteter.
Hans Blackerts landbrug er en familiedrevet virksomhed. Med hans egne ord er Blackert Lantbruk et 'klimasmart' landbrug med stort fokus på klima og dyrevelfærd. Svinebesætningen omfatter 456 søer, og der produceres årligt ca. 12.000 grise. Markbruget er på 530 hektar.
Relaterede artikler
Kommentarer