Beercycling går verden rundt

Landbrug & Fødevarers projekt fra Roskilde Festival bliver omtalt af et utal af internationale medier.

Seneste optælling lød på 103 medier, der har omtalt Landbrug & Fødevarers "Fra øl til pilsner-projekt" på Roskilde Festivallen sidste uge.

På engelsk bliver det til 'beercycling'.

"Vi har urinaler lige op ad scenerne, hvor musikken spiller, så vi håber også at indsamle noget rockstjerne-urin," siger Marie Grabow Westergaard, pressemedarbejder hos L&F, til det store, britiske - og nærmest verdensomspændende - medie, The Guardian.

Andre medier, der har omtalt projektet, er blandt andet rejsemediet Lonely Planet, norske Aftenposten, tyske Focus, det store, britiske tabloid The Daily Mail, Huffington Post, tyske gigant Bild, belgiske VTM Nieuws, America Online (AOL) og mange andre.

Omtalen glæder Leif Nielsen, kommunikationsdirektør i Landbrug & Fødevarer. Han vurderer selv - en løs vurdering på baggrund af historiens gang i Europa, USA og andre steder - at måske op mod en halv mia. mennesker har hørt om projektet.

"Den har været citeret på Lonely Planet som stor historie – og det er verdens største rejsemagasin. Pludselig optræder landbruget som en årsag til at rejse til Danmark og holde ferie. Det tror jeg ikke, jeg har set før," griner Leif Nielsen.

Han mener, at det gavner danske fødevarers omdømme.

"Der er ingen tvivl om, at den form for omtale kun vil styrke vores omdømme som et land, der sikrer gode og bæredygtige kvalitetsfødevarer, men det har ikke været et selvstændigt mål at få den internationale omtale. Det er en sidegevinst," siger Leif Nielsen.

Opdateret tirsdag 7. juli kl. 10.45 med nye informationer om antal omtaler.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle