Danpo ændrer kylling-reklame

Selskabet nedtoner en sammenligning mellem fisk og HørfrøKylling efter kritik.

Danpo ændrer nu reklamen for den såkaldte hørfrøkylling. Budskabet var, at kyllingen skulle være så rig på det sunde omega 3-fedtsyre, at den ernæringsmæssigt kunne konkurrere med fisk.

Lantmännen Danpo har nu selv set på kyllingen og kun fundet et meget lille indhold af den sundeste omega 3-fedtsyre, oplyser kommunikations- og marketingchef Søren Bisp til Politiken.

"Vores Hørfrøkylling er ikke som fiskenes Ferrari, altså en laks, og det er den erkendelse, som vi måtte gøre. Derfor har vi valgt at nedtone sammenligningen mellem fisk og HørfrøKylling fremover i vores reklamer", siger han.

Ikke de samme fedtsyrer

Gennem foder rig på hørfrø skulle kyllingen få et særligt højt indhold af omega-3-fedtsyrer.

Reklamen er blevet kritiseret af ernæringseksperter. De mener, at omega 3-fedtsyrerne i hørfrøkylling og fed fisk ikke er de samme, hvilket Danpos egne undersøgelser fra Teknologisk Institut også viser.

"Det har aldrig været meningen at vildlede folk, men fordi det er blevet opfattet på den måde, vil vi gøre tingene på en anden måde fremover. Men du vil se en HørfrøKylling, som kæmper videre", siger Søren Bisp.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle