Åbenhed er kerneværdi for danske minkavlere

Hvordan når man flest mulige mennesker med gode budskaber om dansk minkavl? Man lader dem tale med de danske minkavlere ansigt til ansigt på deres gårde og på landets dyrskuer, og man møder danskerne på de online platforme, hvor de selv er til stede.

Under sommersolen kan danskere fra hele landet møde minkavlere, når landets mange dyrskuer løber ad stablen. Disse store og små arrangementer giver de danske minkavlere mulighed for at nå i dialog med tusindvis af mennesker, og derfor er dyrskuer et stærkt værktøj, når minkbranchen søger at fortælle om branchens åbenhed og andre gode budskaber til så mange som muligt.

Det samme er sociale medier; via Facebook og Instagram kan Kopenhagen Fur komme i tale med danskere, som er nysgerrige om dansk minkavl. Når de to værktøjer - arrangementer og promovering af disse – kombineres, kan minkbranchen nå ud til titusindvis.

Når titusinder

Når Roskilde Dyrskue, Danmarks største dyrskue, løber adf stablen fra 8. til 10. juni, er de danske minkavlere selvsagt til stede. Arrangementet forventes at tiltrække knap 90.000 gæster, hvilket er et stærkt besøgstal. Kopenhagen Fur er i fuld sving med at promovere for Roskilde Dyrskue på Facebook, og foreløbig går indsatsen fint. Foreløbig er cirka 18.000 mennesker blevet gjort opmærksomme på, at de kan nyde sommersolen i selskab med en minkavler eller chinchillaavler og opleve deres dyr i Roskilde.

Generelt gør Kopenhagen Fur flittigt brug af både de traditionelle print-medier og allestedsnærværende sociale medier, når der skal skabes opmærksomhed om minkavlernes arrangementer, hvor danskerne kan opleve minkbranchen med deres egne øjne.

Åben Minkgård opnåede stor omtale

Da arrangementet `Åben Minkgård´ løb ad stablen tidligere i foråret, deltog næsten 1.100 mennesker. Men én ting er selve arrangementet, noget andet er den massive spredning af det vigtige budskab, at åbenhed er en kerneværdi for danske minkavlere.

Budskabet om åbenhed nåede ud til tusindvis af danskere. Op til arrangementet annoncerede Kopenhagen Fur i en række lokale printmedier, som gav et samlet læsertal på 834.000 danskere. Det gav et stærkt afkast i form af en række foromtaler, som nåede omtrent 216.000 mennesker baseret på læsertal, og efterfølgende en række efteromtaler, som nåede cirka 290.000 mennesker.

Online omtale

På Facebook annoncerede Kopenhagen Fur også om arrangementet ved Jordrup. Der blev oprettet en begivenhed, som blev delt bredt på Facebook. Begivenheden blev vist til cirka 81.000, og et kort klip om begivenheden opnåede omtrent 51.000 visninger på Facebook.

Minkbranchen er åben, dialogsøgende og interesseret i at komme nysgerrige danskere i møde, når de stiller spørgsmål om livet på minkgården. Derfor er det vigtigt at være til stede blandt de danskere, som ikke er naboer til landbruget. Det kan arrangementer som `Åbent Landbrug´ og dyrskuer samt promovering af disse på sociale medier hjælpe med.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle