Hurtigere fejlfinding på RTK-signal via fjernovervågning

Case IH er i øjeblikket ved at montere modem på 60-70 basestationer i landet. Det skal korte af fejlfindingstiden.

Case IH's landsdækkende RTK-signal får nu en lille opgradering. De mellem 60 og 70 basestationer, som leverer korrektionssignaler til maskinerne i marken, er i øjeblikket ved at få monteret et modem, således at Case IH fremover kan fjernovervåge de mange basestationer.

Det betyder kortere tid til fejlfinding, mener Kristian Refnov, marketingdirektør hos Case IH Nordic & Baltic.

»Hvis en kunde for eksempel henvender sig med et problem om, at vedkommende ikke har noget signal ude i maskinen, så kan vi via modem'erne hurtigt logge på fra en server og se, om problemet skyldes fejl på selve basestationen, eller det er hos kunden, der er noget galt.«

Indtil nu har der skullet en mand ud til basestationen for at foretage fejlfinding, men fremover kan det altså gøres nærmest fra alle steder på jorden, blot der er internetforbindelse.

»Det giver selvfølgelig os en fordel og sparer samtidig unødig tidforbrug til kørsel. Kunden får også hurtigere responstider på problemerne, da vi nu i løbet af ganske kort tid kan sige, om det er vores basestation eller kundens udstyr, der volder problemer,« uddyber Kristian Refnov.

Foruden basestationerne har Case IH også en række såkaldte repeatere i visse områder. Repeatere forstærker signalet fra en basestation, hvis der er dårlig dækning på grund af kuperet terræn eller lignende. De får i første omgang intet modem, tilføjer Kristian Refnov.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle