Med kronprinsparret i Sydkorea

Kopenhagen Fur har de seneste år oplevet støt stigende priser på vores auktioner. Den udvikling er i meget høj grad sket på baggrund af væksten i Kina. Stadig flere kinesere opnår en højere levestandard, og det har skabt basis for enorm efterspørgsel for minkpels.

Selvom væksten i Kina ikke ser ud til at aftage foreløbig, har vi fra Kopenhagen Furs side fokus på også at dyrke andre markeder. Her har Sydkorea høj prioritet, og derfor var Kopenhagen Fur en del af den danske erhvervsdelegation, der rejste med kronprinsparret til Sydkorea i forbindelse med EXPO 2012 i midten af maj.

Modeshow og gallamiddag

For Kopenhagen Fur gav turen anledning til en stribe møder mellem potentielle koreanske kunder samt markedsføring af Kopenhagen Furs eget brand Oh! by Kopenhagen Fur.

Kopenhagen Fur var vært ved en middag i den danske ambassadørs residens med de vigtigste koreanske kontakter - heriblandt den sydkoreanske præsidents seniorrådgiver samt højtstående personer fra de tre største kæder af stormagasiner i Sydkorea: Hyundai, Lotte og Shinsegae. Kronprinsparret deltog ligeledes i ambassademiddagen, ligesom de deltog ved en stor gallamiddag, hvor eksisterende samt potentielle kunder fra mode- og detailbranchen var inviteret. Til gallamiddagen var Kopenhagen Fur medvært for et modeshow med danske produkter på catwalken.

Kronprinsparret var igen med til at åbne et livsstilsområde i et af Shinsegae-stormagasinerne, hvor Kopenhagen Fur sammen med andre af Danmarks førende brands åbnede en pop-up-shop, hvor livsstilsprodukter fra Oh! By Kopenhagen Fur bliver solgt.

Dansk mink er fremtiden

Turen til Sydkorea var meget udbytterig og gav mulighed for både at styrke eksisterende forretningsforbindelser samt skabe nye. Sydkoreanske kvinder er begyndt at efterspørge mere moderne designs og lyse minktyper i stedet for sorte minkfrakker, som der tidligere har været tradition for i Sydkorea. Det harmonerer med de skindtyper, danske minkavlere producerer, og Oh! by Kopenhagen Fur repræsenterer samtidig en mere moderne tilgang til pelsmode.

Begejstringen for det danske udvalg af minkskind var stor, og der er nu skabt relationer og samarbejde med de største kæder af stormagasiner i Sydkorea. Dette er afgørende på det sydkoreanske marked, da det er den måde, som butikkerne og dermed al shopping er organiseret. I et kvalitetsorienteret samfund som det sydkoreanske passer Kopenhagen Furs budskab om den allerhøjeste pelskvalitet utrolig godt ind.

Med hjem fra Sydkorea fik vi en række åbne invitationer til at vende tilbage til Sydkorea, og der vil med stor sandsynlighed være en række potentielle samarbejdspartnere fra Sydkorea på besøg til Kopenhagen Furs auktion i juni.

Der er ingen tvivl om, at Kopenhagen Fur har gode muligheder for at stimulere en vækst i pelssalget i Sydkorea. Vi vil derfor fremadrettet fortsætte med at dyrke det store potentiale, som det sydkoreanske marked rummer.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle