Vi skal satse på det ekstraordinære

Det har været en sommer med stort fokus på fødevarer: Madens Folkemøde,Folkemødet på Bornholm med mange spændende fødevaredebatter, og i disse uger Copenhagen Cooking og topmødet ”Better Food for more people”.

Spændende nye tendenser præger fødevareproduktionen og markedet. Danish Crown har åbnet den nye hjemmeside dyrbar.dk. Ideen med Dyrbar er at sælge nye og innovative kødprodukter af højeste kvalitet direkte til forbrugerne. Topnotch kødkunst, kalder de selv ambitionen. Det minder om Arlas Unika-koncept med oste af særlig høj kvalitet. Fælles for de to koncepter er, at der satses målrettet på at skabe det ekstraordinært gode produkt, som vi kan præstere i den danske fødevaresektor, når der bliver lagt kræfter og kreativitet i udviklingsarbejdet.

Hverken Dyrbar eller Arla Unika bliver hverdagskost for de fleste. Det er til de særlige dage, som kalder på en ekstra god smagsoplevelse. Udviklingen af specielle produkter er imidlertid ikke kun vigtigt i forhold til de danske forbrugere. De såkaldte højværdivarer er ofte en decideret betingelse for at kunne klare sig på kræsne markeder. Til USA er over 80 procent af vores fødevareeksport således højværdivarer

For at fastholde og forhåbentlig øge den eksport er det afgørende, at vi kan levere det bedste. Derfor er det ekstra vigtigt, at vi med koncepter som Dyrbar, Arla Unika med flere hele tiden får skabt nye kvalitetsprodukter. Til gavn for de danske forbrugere. For forbrugerne ude i verden. Og for de dygtige danske landmænd og fødevarevirksomheder.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle