Dansk honningkæmpe vil øge eksporten voldsomt

Jakobsens satser på, at 75 procent af virksomhedens salg skal gå til udlandet.

På tre år har Aulum-virksomheden Jakobsens, der sælger honning, med en målrettet indsats øget eksportandelen fra 33 procent til 50 procent, og målet er nu at øge andelen til 75 procent inden for de næste fem år. Det skriver finans.dk

»Det er en helt bevidst strategi om dels at komme ud på eksportmarkederne, men også at få solgt nogle flere af vores egne mærkevarer på eksportmarkederne frem for kun private label,« fortæller Helle Reinevald, der er adm. direktør hos Jakobsens, til finans.dk.

Blandt de voksende markeder er Norge, Sverige og Tyskland, men også Letland, Holland, USA og Kina er aftagere af virksomhedens produkter.

Jakobsens havde i regnskabsåret 2015/16 er indtjening på 11,2 mio. kr. mod 5,1 mio. kr. året før.

Cirka 10 procent af den honning, Jakobsens sælger, er produceret i Danmark. Det meste købes fra producenter i Sydamerika og Østeuropa. Cirka en tredjedel af salget er økologisk honning.

 

 

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle