Ekspert: Grovvarekæmpes ejerskab af byggemarkedskæder kan give synergieffekter

Er der synergieffekter at hente, når en grovvarekoncern som DLG investerer i byggemarkeder i Tyskland? Ifølge ekspert kan det sagtens være tilfældet.

Der kan sagtens være tale om synergieffekter, når en grovvarekoncern som DLG driver en stor byggemarkedskæde i Tyskland.

- DLG har i forvejen danske Land & Fritid, så sammenhængen mellem grovvareselskab og ’byggemarked’ er ikke helt fjern. Jo flere byggemarkeder man har i ind- og udland, jo større volumener kan man købe ind og til lavere priser – også i Danmark, siger seniorrådgiver ved Institut for Fødevarer og Ressourceøkonomi ved Kø-benhavns Universitet, Henning Otte Hansen....

Vil du læse videre?


Få fuld adgang til vores digitale univers. Alle artikler, alle podcasts og alle videoer.

Prøv 30 dage for 29 kr.

Herefter 98 kr./mdr. - ingen binding.

Ja tak - 30 dage til 29 kr.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle