Stryhns lever godt på ny madtrend

Fremgang på markedet for pålægsprodukter er baggrunden for, at Stryhns A/S i 2015 nåede sin hidtil højeste omsætning samt et rekordresultat på 34,5 mio. kr.

Fremgangen skyldes fokus på innovation og kvalitet, fastslår selskabet i sin regnskabsmeddelelse.

Samlet kunne Roskilde-baserede Stryhns notere en omsætning på 607,9 millioner kroner - et hop på små 40 millioner kroner - og et resultat på 34,5 millioner kroner.

"Vi er både gået frem på grund af opkøb og innovation inden for vores eksisterende produkter."

"Der er en trend imod mere kvalitet og mere forædlede varer, som eksempelvis lokalt producerede produkter og produkter med friske råvarer," siger administrerende direktør Kristian Kornerup Jensen til Ritzau.

Det er godt nyt for Stryhns, hvor netop nye produkter med mere fokus på kvalitet og forædling er strategien. Det betyder, at man kan tage mere for varerne.

Her er Stryhns hjulpet af, at kunderne efterhånden også er klar til at bruge flere penge på deres indkøb.

- Der er altid fokus på pris på dagligvarer. Men jeg oplever, at der er en meget større lyst til at prøve nye ting, forkæle sig selv og købe dyrere madvarer.

- Så fokus på pris er blevet mindre, og det er præcist det, vi har arbejdet efter. Det gælder om at være konkurrencedygtig i de hårde tider og have et godt tilbud, men også om at have noget mere lækkert, når forbrugerne er klar til det, siger Kristian Kornerup.

Det kan være økologisk mayonnaise, Graasten salater eller Langelænder pølser, der alle er i Stryhns stald. Der er mindre udvikling i markedet for leverpostej, men det er kun godt.

Selskabet, der har hjemme i Himmelev ved Roskilde, fusionerede i 2008 med Graasten Salater og ejes af norske Agra.

Stryhns A/S

Nøgletal, mio. kr.20152014
Netto omsætning608570
Resultat efter skat34,529,3
Antal ansatte255260

 

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle