Bonusgrisen: Vi har stor tiltro til ny DC-direktør

Bonusgrisen har tiltro til Jais Valeur som Danish Crown topchef.

B2B Bonusgrisen fulgte nysgerrigt med, da Jais Valeur skiftede fra mælk til svin.

Fra at have været økonomibossen i Arla blev det meldt ud, at han fra 1. april ville være ny topchef hos Danish Crown, når Kjeld Johannesen fratrådte.

Hos Bonusgrisen spidsede de derfor ører, da Jais Valeur for et halvt år siden præsenterede Danish Crowns nye strategi.

Den nye topchef - og hans strategi, ikke mindst - har været afgørende for, at Bonusgrisens 60 slagtesvinsproducenter de næste to år lægger deres økonomiske velvære i Danish Crowns hænder.

"Det er simpelthen det nye DC, den nye direktion, der har givet os mere tillid til dem," siger B2B-direktør Morten Biel Hansen.

"Denne strategi, omkring at holde fokus på hjemmemarkederne og blive mere forbrugerorienteret, er god. Så var det et stærkt signal, at man frasolgte i USA for at få kapital til Danmark og hjemmemarkederne. Og så har vi fulgt med i deres kinaekspansion, og det ser fornuftigt ud," siger Morten Biel Hansen.

Danish Crown lancerede 4WD-strategien i november. Strategien indebærer et mål om at øge indtjeningen på det tyske marked og bygge en fabrik i Kina til forarbejdning af danske råvarer. Derudover har Danish Crown sat et mål om at betale sine andelshavere 60 øre mere end et prisindeks, baseret på vestlige konkurrenters notering, senest i 2021.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle