10 sjove reklamer fra 60'erne

I 60'erne var reklamerne kække og moderne. Der var desuden noget for alle. LandbrugsAvisen var til familien, så reklamerne appellerede både til landmanden i marken eller landmandskonen i huset. Dyk ned i sjove og finurlige reklamer fra LandbrugsAvisen i 60'erne.

1960

 

I 60'erne var man stor i slaget. Der blev ikke sparet på noget, når der skulle reklameres.
Så fik man også mejet mere for pengene, når man holdte LandbrugsAvisen.

1961

 

Der var ikke kun plads til landbrugsreklamer i LandbrugsAvisen. I 1961 blev der også lige reklameret lidt for denne skønhed af en støvsuger. 

Den var både lydløs, havde to sugestyrker - normal og ekstra kraftig, tre mundstykker i et, 10 tilhørsdele - en til hver finger og et hygiejnisk tømmesystem. 

1963

 

Allerede i 1963 havde OTA solgryn fået øjnene op for branding. Dengang var fik Flemming Nielsen piv i sparket af havregryn til morgenmad. 51 år senere - i 2007 blev det Michael Laudrup, der var ansigtet for det sejtlivede havregrynsmærke - han fik angiveligt salget af havregryn til at stige med 16 procent. 

Om Flemming Nielsen formåede det i 1963, vides ikke. 

1964

 

Reklamer for tobak må man lede længe efter i disse dage, men i 1964 var der intet, der hed rygekabiner, røgfrit område eller lungekræft.

Det ser godt nok også idyllisk ud. Reklamen virker. 

1965

 

Selvom det er 51 år siden, så er der ikke meget der har ændret sig siden 1965. John Deere hedder det samme, og hjorten er stadig varemærket. Og hvis billedet var i farver, så ville der være en meget genkendelig grøn farve på den traktor. 

I samme avis skulle damerne dog heller ikke snydes for en reklame.

Skulle det være noget med et nyt komfur?

1965

 

Hvad skal man sige? LandbrugsAvisen var dengang og er nu et landbrugsblad. Så hvad ville vi være uden maskinreklamer. 1966 eller 2016? Man kan næsten ikke se forskel, vel?

1967

 

Hvad skulle landmanden gøre uden sit ur, når han gik ude i marken, ved grisene eller nede i malkegraven?

Derfor var det jo en yderst smart ide at lave et vandfast ur til den travle landmand. 

Og så kostede det kun 81 kroner. Sikke et røverkøb!

1968

 

Fiat havde i 1968 meget selvtillid. Deres marketingsafdeling var sikre i deres sag.

Man sidder bare godt i en Fiat. 

Men hvorfor skal man også  pynte på sandheden, når det kan skrives med fem ord på to linjer? - Man sidder godt i det - 

1969

I 1969 havde landmænd kun et ønske - de ville bare gerne have en BM-Volvo, så de kunne køre ude i marken dagen lang.  Og undgå at sidde på en mælkekasse.

I reklamen står der, at BM-Volvo ingen startvanskeligheder har. Kun lige med undtagelse af, når den ikke får benzin. Det skal man jo huske. 

Har du ikke fået nok? 
Så gå ind og besøg vores historiske side: godhistorie.dk

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle