Arla har succes med eksklusive oste

En ændret madkultur har medført et øget salg af Arla Unika-oste.

Arla oplever kraftig vækst i salget af sine særlige eksklusive oste under navnet Arla Unika.

For mens høj inflation har presset forbrugerne, voksede salget af Unika-ostene sidste år med 67 procent.

Samtidig er væksten i de første fire måneder af 2023 fortsat i samme takt. 

Det skriver Børsen.

Direktør for Arla Unika, Sofie Biltoft-Riis siger til Børsen, at der er lagt en ny strategi, hvor Unika skal bredere ud til markedet. Tidligere var der fokus på toprestauranter og salg til forbrugerne.

Men der er sket noget med madkulturen i Danmark.

- Der er i dag flere, som søger de unikke smagsoplevelser. Hvor man tidligere på en café til sin kaffe fik en almindelig bolle med smør og gul Danbo-skæreost, så er det nu særligt god kaffe og en langtidshævet surdejsbolle med specielt saltet smør og vores Gammel Knas-ost, siger hun til Børsen.

Sofie Biltoft-Riis oplyser også, at ændringerne i madkulturen er sket over hele Danmark. 

Hvor det tidligere var noget, der skete i københavnsområdet og senere i Aarhus, Aalborg og Odense, så er interessen for kvalitetsprodukter og god smag i dag langt bredere, fastslår hun.

/brahe

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle