Coop dropper sit eget dyrevelfærdsmærke

Coop vil i stedet bruge det statslige dyrevelfærdsmærke.

Coop dropper i det nye år sit eget dyrevelfærdshjerte. Det skriver Thomas Roland, der er CSR-chef i en kommentar på Altinget.dk.

I stedet vil supermarkedskæden nu skifte til statens dyrevelfærdsmærke, der i forvejen pryder en del fødevarer i kølediskene.

Begrundelsen er, at det skal gøre det nemmere for forbrugeren at navigere i de mange mærker på fødevarerne, og så skal det også gøre det nemmere for Coop at finde leverandører, der producerer efter ordningen. 

Coop har haft sin egen hjerteordning med fire niveauer siden 2017, og det blev lanceret kort før, at statens lancerede sit dyrevelfærdsmærke. 

Erfaringerne med at drive sit eget mærke ved siden af et statskontrolleret får Thomas Roland fra Coop til at understrege, at det er af afgørende betydning, at der kun laves ét klimamærke, og ikke flere konkurrerende. 

/kold

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle