Landbrugsstyrelsen opruster på it-området

Landbrugsstyrelsen vil opruste på it-området og forbedre tast-selv service for landmænd og konsulenter, der i undersøgelse er mere tilfredse med systemet i år end i 2017.

En langsigtet investering på it-området frem mod 2022 skal gøre Tast-selv service nemmere og enklere for kunder at søge støtte, skriver Landbrugsstyrelsen i en pressemeddelelse.

Landbrugsstyrelsens egen undersøgelse, gennemført umiddelbart efter ansøgningsrundens afslutning i Maj, viser, at tilfredsheden blandt landmænd og konsulenter er steget siden sidste år, men flere pegede også på ting, som kan forbedres.

"Vi er glade for, at tilfredsheden med Tast selv-service er på rette kurs, og vi er i gang med en del forbedringer af systemet samtidig med, at vi nu ruster op på it-området", siger vicedirektør i Landbrugsstyrelsen, Sarah Børner og tilføjer:

"Vi har planer om yderligere at digitalisere vores ordninger og forbedre vores brugerflader. Vi arbejder også på en højere automatiseringsgrad, så færre sager skal behandles manuelt. Det er en langsigtet investering frem mod 2022, som skal gøre det nemmere og enklere for vores kunder at søge støtte".

Styrelsens undersøgelse viser en tilfredshed med Tast-selv service på 55 procent hos konsulenter og 86 procent hos landmænd, der selv indberettede i systemet. Sidste år i 2017 var tilfredsheden ti procent lavere hos konsulenter og to procent lavere hos landmænd.

Lige nu arbejder Styrelsen på at forbedre overblikket, når man overdrager betalingsrettigheder og på at justere systemet for de målrettede afgrøder.

Se Landbrugsstyrelsens undersøgelse her.
 

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle