Stor kampagne virker: Danskerne spiser 50 pct. mere kalvekød

En kampagne for Dansk Kalv har givet et markant højere salg.

Der er blevet grillet og stegt flere bøffer af dansk kalvekød i denne sommer, lyder det glædeligt fra Danish Crown i deres ugenyt om okse- og kalvekød.

En kampagne for mærket Dansk Kalv har løftet salget med 50 pct. i juni, fortæller Henning Sønnichsen, Director i Sales DK i Danish Crown Beef.

Kampagnen blev søsat i maj i samarbejde med Coop, og kampagnen har bl.a. givet Dansk Kalv brandet en ny identitet med et nyt logo og et nyt visuelt udtryk, melder Danish Crown.

Det forøgede salg har været rimelig jævnt fordelt på alle produkterne, selvom der selvfølgelig altid vil være produkter, der vil sælge mere end andre. Topsælgerne er mørbrad, ribeye, koteletter, culotte, cuvette og wienerschnitzel.

Danish Crown og Coop planlægger en ny kampagne til efteråret for at forsøge at holde momentum for salget af kalvekød.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle