Fra pelsauktion til detailhandel

Med egenproduktion af pelskollektioner og uddannelse af buntmagere rykker Kopenhagen Fur frem i værdikæden.

Til pindemadder og dunkende basrytmer åbnede Kopenhagen Fur årets modeuge med bodypaintede modeller, der dansede på scenen med håndtasker og små nipsgenstande beklædt med pels. Det var første gang, at auktionshuset præsenterede en kommerciel kollektion til åbningen, og det skildrer på sin vis den rejse, Kopenhagen Fur er taget på.

For med eget mærke i datterselskabet Oh! By Kopenhagen Fur rykker auktionshuset længere frem i værdikæden og går fra at være auktionshus og råvareleverandør til også at være reel producent.

For enhver virksomhed er et omdrejningspunkt naturligvis, hvordan der skabes vækst for sine ejere, og Oh! by Kopenhagen Fur er netop et forsøg på at skabe ny værdi af den danske pels.

Ikke en værdi, der udelukkende skal komme ved at få sorte tal på bundlinjen i datterselskabet, men også ved at udvide et marked, der traditionelt set har tilhørt en velbeslået gruppe mennesker. Alle skal have råd til at købe en bid af verdens bedste mink, og de skal gerne blive så glade for den, at de måske på sigt får lyst til at købe en hel frakke, lyder visionen.

Også i regi af Kick - Kopenhagen Internationale Center for Kreativitet - tilbyder auktionshuset masterclasses i samarbejde med designuddannelserne i ind- og udland. Masterclasses, der skal udbrede lysten og kendskabet til pels i forskellige dele af modebranchen.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle