Klage gav alligevel pote

En regning på et tilsyn, der varede tre timer og kostede en landmand ca. 6.000 kr., er nu endt som en kreditnota, efter landmanden klagede. Han er forvirret og tilfreds.

Det nytter at klage. Det er i hvert fald tilfældet for landmand Niels Boddum, der ejer et ægpakkeri nær Skive.

Et årligt kontroltilsyn på ægpakkeriet fik landmanden til at klage til Fødevarestyrelsen, da tilsynet varede dobbelt så lang tid som sædvanligvis. Og det gjorde det i Niels Boddums optik, fordi en af de to udsendte medarbejdere skulle oplæres. Regningen lød på 6.110 kr., og den pris ville han ikke betale.

Skrev til styrelsen - igen

Nu er der imidlertid godt nyt for landmanden. Efter henvendelsen var i partshøring, fik han svar fra Fødevarestyrelsen om, at regningen blev nedsat med to gange 480 kr., hvilket svarer til to kvarter.

"Det skyldes, at der blev foretaget supervision af den tilsynsførende under tilsynet. Det vurderes, at supervisionen har forlænget tiden forbrugt på tilsynet med knap 30 min.," lyder begrundelsen på afslaget i den endelige regning.

Det var Niels Boddum ikke tilfreds med.

"Søndag sendte jeg en klage mere, for det var for lidt, de tog af den oprindelige pris. Tirsdag fik jeg en kreditnota på 6.110 kr. fra Fødevarestyrelsen. Jeg blev helt overrasket og fuldstændig overrumplet," siger Niels Boddum om det seneste nye i sagen.

Han slipper dermed for at betale andet, end hvad han har sluppet for frimærker.

"Vi troede ikke på, det var rigtigt til at starte med, men da det gik op for os, så begyndte vi at juble," siger Niels Boddum om sin kones og egen reaktion på den tilsendte kreditnota.

Landmanden forventer kontrolbesøg til efteråret igen, og indtil da er han afventende.

bbv@landbrugsavisen.dk

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle