Der er 6-serien, 7-serien, og nu kommer Deutz-Fahr også med en mindre 5-serie, som fås med både mekanisk og trinløs transmission.
SIMA: Deutz-Fahr har i flere år benyttet bogstaver til at adskille de forskellige traktor-serier. Men inden for det seneste år er det gået rigtig stærk med at ændre tingene til et mere overskueligt talsystem. I sommeren 2012 lancerede Deutz-Fahr 6- og 7-serien, og på den franske SIMA-udstiling løftede Deutz-Fahr sløret for endnu et 'tal'.
5-serien kommer til at bestå af tre gear-modeller, hvor valget står mellem en helt simpel mekanisk transmission med 10 gear frem og bak eller en 30x30 tretrins powershift-transmission. Derudover kommer der tre modeller i TTV-udgaven, der er Deutz-Fahrs betegnelse for traktorer med trinløs transmission.
5-serien afløser Agrotron K-serien, og der er fra 100 til 130 hestekræfter at gøre godt med. Effekten kommer fra firecylindrede Deutz-motorer på 3,6 liter, som benytter en DOC-katalysator og recirkulering af udstødningsgassen for at overholde emissionskravene.
Ganske som i de to større serier er 5-serien også tegnet af Giugiaro Design, der har givet modellerne skarpe linjer med aner fra de større serier.
I den nye kabine har interiøret fået en kraftig overhaling og er i tråd med designet fra de større modeller - vel at mærke uden der er gået på kompromis med komforten på trods af 5-seriens beskedne størrelse. Eksempelvis har 5-serien et lille armlænskonsol, der følger med sædets bevægelser, hvor du via et kørehåndtag kan justere gearvalg eller fart, cruise-control og flere andre ting.
Du kan også få traktoren leveret med Agrosky, som er Deutz-Fahrs nye løsning, når det gælder autostyring.
Integreret frontlift fås også til den nye serie, og det samme gælder affjedring af såvel foraksel som kabine.