DanBred indgår aftale om dansk genetik til Japan

DanBred og japanske CIMCO har indgået eksklusivaftale om lokal avl og opformering på det japanske marked. En kæmpe mulighed både for DanBred og CIMCO men også svineproducenter i Danmark og Japan.

DanBred har underskrevet en eksklusivaftale med CIMCO i Japan om distribution og salg af DanBred-genetik på det japanske marked.

Samtidig har CIMCO underskrevet en aftale, der giver dem ret til at opformere DanBred-avlsdyr regionalt samt en aftale, der giver dem ret til at tappe og distribuere sæd fra DanBred-orner opstaldet på CIMCO's egen ornestation.

Det skriver DanBred i en meddelelse.

undervejs i årevis

Forberedelserne til aftalerne har varet i tre år.

Det betyder, at der allerede fra start af aftalen er taget afsæt til en start med kommercielt salg af genetik fra næste måned.

”Det japanske marked er en kæmpe mulighed for os. Vi regner med at få betydelige markedsandele i Japan, og vi kunne ikke forestille os en bedre samarbejdspartner end CIMCO. Selvom forberedelserne har været længe undervejs, har den nye DanBred-struktur med et stærkt brand og et globalt udsyn været med til at kunne løfte aftalen i mål”, siger Thomas O. Hansen, produktdirektør i DanBred.

En opformeringsbesætning er allerede fuldt funktionel og der er planlagt endnu en opformeringsbesætning, som starter op i 2019.

Hvad sæd angår, er der allerede DanBred-orner på CIMCOS’s KS-stationer, som er klar til at levere sæd til det japanske marked.

”Sidste måned kunne vi annoncere åbningen af en lokal produktion i Mexico, og i dag er vi klar til at levere til det japanske marked. Derudover arbejder vi lige nu på at lægge den sidste hånd på en række andre markeder. Dette er et skoleeksempel på, at den nye struktur med DanBred og efterspørgslen efter DanBred-genetik fungerer,” siger Thomas O. Hansen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.

Seneste videoer

Se alle