Pisner nomineret til anerkendt PR-pris

Øllen Pisner er nu nomineret til Danish Digital Awards, der hvert år uddeler priser til de danske kampagner, der har klaret sig bedst inden for digital marketing, forretningsudvikling og kommunikation.

Pisner, Landbrug & Fødevarers meget konkrete eksempel på cirkulær økonomi, blev kendt over det meste af verden, da den blev lanceret i foråret 2017.

”Beercycling”, som tilblivelsen af øllen er blevet kendt som, er et partnerskab mellem Landbrug & Fødevarer og Nørrebro Bryghus.

Kampagnen startede på Roskilde Festival, hvor festivalgæsterne bidrog til tilblivelsen af øllen med 55.000 liter urin som derefter blev spredt over en maltbygmark i Køge.

Nørrebro Bryghus har derefter brygget en lager med økologisk humle og pi(l)snermalt, der med en 5,0% alkohol har en behagelig bitterhed med et krydret humleindslag.

Og nu er selve lanceringen af Pisner nomineret til Danish Digital Award, DDA, hvis vision er at "præmiere og synliggøre det mest inspirerende, effektive og veludførte digitale arbejde, der udvikler eller understøtter en virksomheds eller organisations forretningsaktiviteter”.

”Vores Pisner-projekt har været en guldfugl i vores omdømmeprojekt, og et fremragende eksempel på, at når vi tør lidt mere og møder befolkningen i øjenhøjde med en atypisk kommunikation, så gir det bonus. Så vi er selvfølgelig stolte og glade for, at vi sammen med reklamebureauet Mensch, endnu engang er indstillet til en pris for vores omdømmearbejde”, udtaler Head of Branding Lisbeth Olsgaard.

Blandt de i år 351 indstillinger er lanceringen af Pisner indstillet i kategorien "PR" sammen med bl.a. Hummel, Dyrenes Beskyttelse, samt den meget omtalte og allerede prisbellønnede "Faroe Island Translate" kampagne.

DDA-priserne uddeles den 19. april 2018.

Se promoveringsvideoen af Pisner her:

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle