Oprigtig interesse for kunderne

25 Jens Trans. Account manager på Landbrugsmedierne, er rundet af landbruget på en landejendom ved Jels i Sønderjylland. Men han forlod det praktiske landbrug og har 15. september solgt annoncer til landbrugets leverandører i 25 år.

Jens Trans, 61, startede i skobranchen først som lærling og senere som butiksbestyrer. I en kort årrække drev han også sin egen skobutik. Men han kom snart ind i arbejdet med annoncesalg og var med til at udgive De røde Lokalbøger og var med til at sælge annoncer til bøgerne i næsten ti år.

I 1989 fik han øje på en stillingsannonce som salgs- og servicekonsulent på Landsbladet, nu LandbrugsAvisen. Og her har han nu i et kvart århundrede været medievirksomhedens bindeled til landbrugets leverandører. Han har en fantastisk hukommelse for datoer og årstal, som har været ham til stor hjælp i omgangen med kunderne. Men den bliver også styrket af hans oprigtige interesse for kundernes ønsker og behov. Han opfatter sig mere som samarbejdspartner end sælger, for som han siger: »Begge parter skal have noget ud af det, når man skal sælge noget. Det er vigtigt, at man bliver opfattet som en troværdig person, når man færdes blandt kunderne.«

I de seneste tre år har Jens Trans været tilknyttet landbrugets specialfaglige magasiner, Kvæg, Svin, Mark. Men der er næsten ikke det blad eller magasin, Landbrugsmedierne har udgivet i de 25 år, han ikke har skaffet annoncer til. I årenes løb har der været skiftende annoncechefer, men med Jens Trans som det stabile element har det ikke været noget problem. Han var konstitueret annoncechef i et halvt års tid i 2006 men foretrak at vende tilbage til det udadvendte sælgerliv.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle