Danish Crown-påfund hittede under EM: Pølser med bold var salgssucces

Huttelihut-pølse skabte ekstra salg for Steff Houlberg under EM.

Pause er lig med pølse - især hvis der står fodbold og EM på programmet.

Det forstod Danish Crown Foods at udnytte under den netop afsluttede slutrunde.

Koncernen havde nemlig produktudviklet sig frem til en pølse, hvor der var trykt røde fodbolde direkte på pølse-skindet.

Og det var en succes, melder Maja Schøler Nielsen, product og brand manager hos selskabet.

"Vi har ønsket at den gode fodboldstemning og folkefest, som sådan en turnering er, skulle kunne komme hjem til de enkelte og helt ind på middagsbordet. Og det må man sige den er kommet", udtaler hun.

"Vores Steff Houlberg Huttelihut grillpølser er uden tvivl blevet taget godt imod derude, og salget har klart overgået vores forventninger.”

Huttelihut-pølserne blev solgt via en række detailkæder. Hvor stort salget har været, og om det har skabt mersalg i forhold til tidligere slutrunder, ønsker koncernen ikke at kommentere.

Maja Schøler Nielsen er ikke for fin til at dele baggrunden for successen med de øvrige partnere - herunder de hårdtknoklende herrer under ledelse af Kaspar Hjulmand.

"Endelig så har der også været stor opbakning fra vores kunder som har kørt store og flotte kampagner og udstillinger i butikkerne. Og ikke mindst så har salget selvfølgelig også været godt båret på vej at den flotte indsats som vores alle sammens – danske drenge – Landsholdet har leveret", konstaterer hun.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle