DC-topchef: Introduktion af OUA-svinekød løfter kødsalg

Introduktionen af OUA-svinekød i butikskæden Netto løfter salget af kød, afslørede Jais Valeur, topchef i Danish Crown, da han talte ved konferencen Vækst'18.

Selv om Danish Crown kom i stærk modvind fra blandt andre Danske Svineproducenter, da de sammen med Salling Group lancerede OUA-kød i Netto-kæden, så har slagterigiganten fået vendt sagen til en positiv salgssucces.

Hos Salling Group forventer man nemlig en øgning i salget af svinekød, siden OUA-lanceringen i udgangen af august

Sådan lød det fra Danish Crown-direktør Jais Valeur, da han talte ved LandbrugsMedierne og Yaras konference Vækst'18 fredag.

"OUA, opvokset uden antibiotika - dét har jeg ved Gud fået nogle tæsk for de seneste uger, men til gengæld har vi fået noget forbrugeropmærksomhed. Det betyder, at Salling Group har opjusteret deres salgsforecast på kød i Netto-kæden med 20 procent, så et eller andet har det (lanceringen af OUA-kød, red.) gjort", sagde en tilfreds slagteriboss.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle