Kineserne shoppede pels for millioner på én dag

Kineserne holdt sig ikke tilbage, da der i torsdags var online shopping-festival for pels.Gennem influencere har kineserne købt pels for millioner.

Der kan være langt mellem de gode nyheder hos minkbranchen, men i sidste uge kunne Kopenhagen Fur klappe i hænderne over en kæmpe interesse for pels.

Torsdag i sidste uge blev der afholdt en stor kinesisk online shopping-festival, kaldet Double 10 Fur Festival, hvor pels-interesserede kinesere kunne shoppe løs. Og det gjorde de. For bare den kinesiske influencer Lier Baby, solgte for 150 mio. kr. pels på den ene dag.

Lier Baby er influencer og digital sælger på den kinesiske online-shopping-side, Taobao, og hun var forud for den online pels-shopping-dag i Danmark for at besøge Kopenhagen Fur. Hun skulle med besøget blive klogere på pelsproduktion og pelskvaliteter, så hun kunne dele sin nye viden med de 2,7 mio. kinesere, der trofast følger hende. Det skriver Kopenhagen Fur på deres hjemmeside.

Hendes mål var at sælge pelse for 100 mio. kr. - Et mål, der for danske ører kunne virke en anelse optimistisk. Ikke desto mindre kunne hun og hendes team tælle til 150 mio. kr., da dagen var omme. Blandt andet solgte hun over 5.000 minkjakker og -frakker til en samlet pris på ca. 25 mio.

Salget blev dog overgået af en ande ninfluencer, som solgte for 323 mio. kr. til sine 7,5 mio. følgere på sin streaming-platform.   

For Kopenhagen Fur betød shoppingdagen en masse eksponering af blandt andet adm. direktør Jesper Lauge og 3,9 mio. har fulgt med i Lier Babys online-streaming, hvor hun viser en video fra besøget hos Kopenhagen Fur.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle