Pisner i finalen om pris: "Pissegod ide"

Beercycling som billede på recirkulering betaler sig og er nu nomineret til Creative Circle Awards.

En pissegod ide.

Sådan omtales Landbrug & Fødevarers Beercycling, der er en af finalisterne i kategorien Creative Impact ved dette års Creative Circle Awards. Kampagnen var udviklet af bureauet Mensch.

I alt er fem finalister, også kaldet cases, med til uddelingen og fordeler sig i førnævnte kategori og i kategorien Creative Effectiveness.

De fem finalister er valgt ud på basis af blot 10 indsendte cases, hvor der er stillet helt særlige krav. Beercycling skal være et billede på cirkurlær økonomi og og recirkulering i fremtiden og er en del af Landbrug & Fødevarers omdømmekampagne i 2017. Derfor passer den særligt godt til kategorien:

»Impact skal ikke ses som en non-profit eller hippie-pris, men tværtimod være startskuddet til at vise at virksomheder og organisationer, som vælger at gøre en forskel for mennesker og miljø, ikke kun bliver belønnet hos Sankt Peter, men også ved kasseapparatet. Og det beviser årets indsendte arbejder bestemt,« siger Thomas Kolster, forfatter til bogen Goodvertising og ekspert i bæredygtighed og i kommunikation, til Dansk Markedsføring.

Virksomheden Creative Circle, der står for prisuddelingen, hylder hvert år kreative idéer inden for reklame, design, web og beslægtede kommercielle kommunikationsformer i form af priser. Annoncører skal ville andet og mere end blot at sælge produkter. Både kategorien Creative Impact og Creative Effectiveness er nye kategorier ved dette års award.

Beercycling kæmper om pladsen mod Kommunikationsbureauet København med deres ’Lille land, stort hjerte’ for Danmarks Indsamling. Vinderne af Creative Effectiveness og Creative Impact bliver fundet d. 8. maj.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle