Nyt virksomhedsunivers skal tiltrække flere unge til fødevarebranchen

Future Food har lanceret et virksomhedsunivers, som tydeliggør forbindelsen mellem en uddannelse og efterfølgende karrieremuligheder i landbruget for at få flere unge til at vælge en karriere i fødevarebranchen.

En uddannelse i fødevarebranchen er vejen til spændende jobs, hvor man kan gøre en forskel, hvis man har en grøn spire i maven, og det er startskuddet til mange spændende udviklingsveje.

Det mener i hvert fald Future Foods, der er fødevarebranchens fælles kampagneindsats for at rekruttere flere unge til branchens uddannelser.

Derfor har parterne bag kampagnen lavet et virksomhedsunivers, som tydeliggør forbindelsen med uddannelse og efterfølgende karrieremuligheder.

Det skriver Landbrug & Fødevarer i en pressemeddelelse.

Virksomhedsuniverset er netop lanceret, men det er planen løbende at udvide kredsen af virksomheder. 

- I den intensive kamp om de unges gunst er det stærkt, at en vifte af virksomheder bakker op om kampagnen, og konkretiserer de mange spændende muligheder fødevareklyngen byder på, siger Kathrine Blæsbjerg Sørensen, projektleder for Future Foods.

- Virksomhederne får samtidig glæde af et udstillingsvindue til de unge og mulige kommende medarbejdere på et velbesøgt site for uddannelsessøgende.

Blandt de virksomheder der allerede er en del af virksomhedsuniverset er Chr. Hansen, Danish Crown, Palsgaard, Danish Agro, DLF, HKScan, Teknologisk Institut og Vestjyllands Andel.
 

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle