Online slagter blev kendt i Løvens hule - omsætning er kun steget siden

Virksomheden Mr. Beef, der sælger kvalitetskød på internettet, har fået travlt efter medvirken i tv-program. Corona-pandemien har endda givet dem endnu mere medvind.

Der er kunder at hente, hvis man sælger kvalitetskød på internettet med levering til hjemmeadressen.

Det tyder successen hos virksomheden Mr. Beef i hvert fald på. De sidste fire år har virksomheden solgt alt fra ribeye og mørbrad til pattegris og grillpølser - men de har vækstet særligt mærkbart det seneste år.

På virksomhedens fire leveår er de gået fra 0-10 millioner i omsætning, skriver de på egen hjemmeside. Målet for 2020 var egentlig en fordobling, men omsætningen har allerede slået alle forventningerne.

"Vi havde et mål om at omsætningen ville stige to en halv gang i forhold til sidste år, men nu omsætter vi for fem gange så meget. Vi har lavet en ny markedsføringsplan, som har givet os en del. Og så har Løvens Hule selvfølgelig også øget kendskabet til os, det er da klart", siger direktør i Mr. Beef, Ole Østberg Sørensen.

I starten af året var virksomheden med i DR1-programmet Løvens Hule. De gik derfra med to nye investorer ombord: Jan Lehrmann og Jacob Risgaard som købte 10 procent af virksomheden hver.

Slagtermester på internettet

Det er slagtermester Ole Østberg Sørensen, der er stifter af Mr. Beef, som han nu ejer sammen med Bjørn Lundsgaard. Med sine arbejdsdage på 16 timer, møder han hver dag ind til en kimende telefon og rigeligt med varebestillinger, fortæller han.

Slagtermesteren har specialiseret sig indenfor luksuskød, som han udvælger og køber hjem fra blandt andet USA, Australien og Sydafrika. 

Kunderne bestiller deres kødvarer på hjemmesiden, hvor de enten henter kassen på virksomhedens adresse i Ringkøbing eller får varerne bragt til hjemmeadressen.

"Vi er mest bagefter på vores kundeafdeling, fordi vi har fået så travlt. Der er startet en kontorchef, men vi udvider staben med tre mennesker indenfor en måneds tid", siger Ole Østberg Sørensen.

Mr. Beef: alle skal have noget at spise

De er otte medarbejdere i virksomheden i dag, men for bare halvanden måned siden var de fire. 

"Vi skal ansætte to mere inden sommerferien, og grunden til, at vi ansætter så sent, er corona. Jeg trak lige i håndbremsen, men så stod vi pludselig i en unik situation, fordi vi bare måtte fortsætte. Corona har ikke været negativt for os. Danmark begyndte jo at handle meget mere online", siger direktøren.

De har haft planer om at udvide deres lokaler med 1000 kvadratmeter mere til næste år. Men på grund af virksomhedens fremgang, regner Ole Østberg Sørensen nu med at byggeriet går i gang inden for et par måneder.

"Jeg kigger jo på, hvor stort potentialet er, og det er meget stort. For alle skal have noget at spise hver dag", siger han.

Faktaboks

Mr. Beef

  • Mr. Beef er en online slagter, hvor forbrugerne kan købe kvalitetskød i alskens varianter fra hakkekød til Waguy, som de kan få leveret på hjemmeadressen.
  • Virksomheden har base i Ringkøbing.
  • Ole Østberg Sørensen er direktør og ejer af virksomheden sammen med Bjørn Lundsgaard.
  • Løverne Jan Lehrmann og Jacob Risgaard fra DR-programmet Løvens Hule ejer hver især 10 procent af virksomheden.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle